سرعت تغییرات ایجاد شده در محیط کسب و کار و رقابت رو به تشدید ایجاد شده اقتضاء می کند که طرحی نو در تعاملات فی مابین بین تمامی اعضای فروش و بازاریابی به اجرا درآید بر همین اساس یکی از اصلی ترین ملاحظات تطبیق سیاستها و برنامه های بازاریابی با شرایط و مقتضیات جدید کسب و کار می باشد و این مهم محقق نمیگردد مگر با به اشتراک گذاشتن اطلاعات بازار، تجمیع توانمندیها و افزایش هماهنگی ها در همه سطوح، از محصول تا طراحی و اجرای انواع برنامههای پیشبرد فروش و… . در جهت نیل به این هدف کمیته مشترک بازاریابی و تجاری سازی طراحی میگردد که علاوه بر تبادل دائم اطلاعات بازار، متناسب با شرایط بازار مجموعه فعالیت های تبلیغاتی محصول را بین یکدیگر طراحی و اجرا نمایند.
اهداف
- تبادل نظر در خصوص طراحی محصولات بر اساس نیازهای بازار منطقه ای / ملی / فراملی
- برنامه ریزی در جهت طراحی برنامه های ترفیع و پیشبرد فروش اثربخش برای بخشهای مختلف بازار و محصولات ویژه
- هماهنگی جهت اجرای سیاست های ترفیع فروش استانی
- برنامه ریزی در جهت شرکت در برنامه های ترفیع و پیشبرد فروش مشترک
- الگوبرداری (benchmarking ) برنامه های ترفیع فروش
- اتخاذ تمهیدات و اطلاعات لازم در جهت راه اندازی مسابقات، جوایز، سمینارها، نمایشگاه ها و جلسات مختلف
- اصلاح و تغییر بسته بندی ها و اصلاح قیمت گذاری ها متناسب با شرایط بازار
- تحلیل برنامه های پروموشن و تبلیغاتی رقبا
- تجزیه و تحلیل محیط دربازاریابی
- رابطه ما با کشور بازار هدف از نظر سیاسی چگونه است.
- ساختار اقتصادی آن کشور چیست.
- فرهنگ و آداب اجتماعی کشور بازار هدف چگونه است.
- نوع تکنولوژی غالب در کشور بازار هدف چگونه است.
- قوانین و مقررات حاکم بر آن کشور چیست.
- اثرات محیط جهانی در آن بازار چگونه است.