بازارسازی یعنی استفاده از کلیه عوامل تکنیک ها و استراتژی ها جهت ایجاد و افزایش سهم بازار؛ این کمیته با استفاده از مدل 4P برای بازار سازی استفاده می کند که شامل موارد ذیل است:
-
محصول خوب( Product )
-
قیمت مناسب (price )
-
توزیع بموقع (Place)
-
تبلیغ بجا (Promation)
این کمیته تلاش می کند با ارائه مشاوره به واحدهای صنعتی و تولیدی این چهار عامل را طوری ترکیب کند که محصولات و خدمات واحدها مورد قبول مشتری قرار گیرد تا سهم بازار و مشتریان حفظ شوند و روابطی بلندمدت و توأم با وفاداری برای ایجاد صادرات پایدار بوجود آورد.
اهداف
تجزیه و تحلیل رقبا در بازار یابی و صادرات
-
شناخت رقبای اصلی و اهداف و رفتار آنان در بازار
-
سهم رقبا در بازار و میزان رشد آنان
-
کیفیت خدمات رقبا در بازار
-
جایگاه بازار رقبا
-
عملیات رقبا در بازار
-
منابع و امکانات رقبا در بازار
تجزیه و تحلیل واحدهای صنعتی و تولیدی در بازاریابی و صادرات
-
اهداف و آرمان های واحدها
-
سهم واحدها در بازار چگونه است.
-
رشد در بازار چگونه است.
-
کیفیت خدمات در بازار چیست.
-
جایگاه در بازار کدام است.
-
منابع و استراتژی واحدها در بازار چگونه است.